Epsonin tulostimissa (XP, ET/EcoTank, SX, WF) saattaa ilmaantua jossain vaiheessa virhe ”Mustetyyny on huollettava. Ota yhteyttä Epsoniin.” tai virhekoodina näkyy E-11.
Tämä johtuu hukkamustetyynyjen täyttymisestä. Tällöin tulostusta ei pysty jatkamaan ollenkaan virheen takia.
Tyynyjen tehtävänä on säilöä ylimääräinen muste tulostimen sisällä. Jos tulostamista jatkettaisiin tyynyjen täyttymisen jälkeen, tulostinmuste saattaisi tulvia tulostimen sisään ja lopulta myös tulostimen ulkopuolelle.
Virhe ei poistu itsestään, eikä tulostus ei onnistu ennenkuin hukkamustetyynyt ovat huollettu.
Hukkamustetyynyt huolletaan irroittamalla ensin niiden säiliö tulostimesta.
Sen jälkeen hukkamustetyynyt pestään huolellisesti ja annetaan kuivua täysin kuivaksi.
Kuivumisen jälkeen tyynyt laitetaan takaisin tulostimeen ja nollataan tietokoneen kautta hukkamustetyynyjen laskuri.
Ilman laskurin nollausta, tulostusta ei pysty jatkamaan, vaikka tyynyt olisivatkin pesty.
Näiden toimenpiteiden jälkeen Epson-tulostin toimii jälleen normaalisti.
Seuraavan kerran huolto tarvitsee vasta sitten kun tulostimella on tulostettu yhtä paljon kuin ennen huoltoa. (käytöstä riipppuen, useimmiten useiden vuosien kuluttua).
Asiakkailtamme olemme kuulleet, että Epsonin tuesta on vain kehotettu ostamaan uusi tulostin huoltamisen sijaan.
Meiltä saat kuitenkin apua tähän ongelmaan, ota rohkeasti yhteyttä, niin laitamme Epsonisi jälleen toimintakuntoon 🙂